יום שני, 12 בספטמבר 2011

Php Soap Server and .NET Client

Webservices תמיד עניינו אותי ולכן חיפשתי משהו נחמד על מנת שתוכלו להכיר אותם טוב יותר, קיימת תחרות רבה בין 2 השיטות המובילות בתחום, שיטת ה REST הנפוצה במערכות Linux , כמו שראינו במאמרים בעבר , שם מרבית העבודה מתבצעת עם REST , ולכן העבודה היא הרבה יותר קשה לניתוח, כל חברה יכולה לממש את התתמשקות בצורה אישית ללא סטנדרט מסויים ובאחריות המשתמש לנתח את הנתונים בעצמו.
 השיטה השנייה Simple Object Access  Protocol - Soap , מוגדרת כסטנדרט ועל מנת להשתמש בו יש לעמוד בחוקים שלה, מיקרוספט אימצו את השיטה ומבחינתה זאת השיטה הטובה ביותר לפיתוח בפלטפורמות Windows , אני באמת לא יודע מה יותר טוב, עדיין REST פופלרי מאוד אבל Soap מומלץ לעבודה ע"י W3C העולמית שפיתחה עבורו תקן WSDL - Web Services Description Language  , לכן זה נראה לי ויכוח שכנראה אין בו מנצחים ומפסדים וצריכים להכיר את 2 השיטות.

  חשוב מאוד! המאמר הזה מתייחס לעבודה עם Soap בסביבת Linux ונוסה על מערכת הפעלה Fedora. 

 תשתית:

תחילה יש להבין שעבודה עם Soap בסביבת Linux מצריכה Php אבל לא סתם אלא Php 5.0 ומעלה , התמיכה המלאה ב Soap קיימת בגרסה 5 בלבד, גרסאות נמוכות יותר מצריכות עבודה מול כלים של צד שלישי , בקיצור סיפור מהתחת לכן לא מומלץ לשלב Soap במערכות קיימות עם Php נמוך מגרסה 5, וכמובן שרת Apache. יש להתקין את המחלקות של ה Soap ב Php

#: yum install php-soap

* יש להפעיל את ה Apache מחדש,  ולגשת לדף הבדיקות  phpinfo ולראות אם נוספו השורות הבאות:
soap
Soap Client enabled
Soap Server enabled
DirectiveLocal ValueMaster Value
soap.wsdl_cache11
soap.wsdl_cache_dir/tmp/tmp
soap.wsdl_cache_enabled11
soap.wsdl_cache_limit55
soap.wsdl_cache_ttl8640086400

אחרי שהכנו את ה Server נתחיל לרשום את הקוד, כאן העסק מתחלק ל 2 חלקים, חלק הראשון הוא המימוש של הפונקציות והפרמטרים, במקרה הזה נכתוב קובץ עם סיומת Php , בו נכתוב את הקוד עם כמה תוספות, החלק השני הוא החשיפה של ה Webservice בעזרת קובץ WSDL בפורמט Xml.

 נעבור בקצרה על מבנה הקובץ ה Wsdl , ניתן לקבל מידע רחב בנושא בלינק הבא:


  • לפי ה Element אפשר לראות שהפונקציה שחשופה לנו היא HelloWorld , מתחת שם הפונקציה ניתן לראות שיש לה "ילדים" שהם הפרמטרים שהיא מקבלת ומחזירה ומה הסוג שלהם.
  • תגיות PortType פעולות מופשטות להודעות נכנסות ויוצאות.
  • תגיות ה Message מייצגות מידע שמועבר, מאוד חשובים לשלבים הלוגיים של ה Webservice
  • תגיות ה Binding בעצם מייצגות את הפרוטוקול את מבנה ה Data שהוגדר ע"י PortType ספציפי.
  • תגית ה Port מייצגת איזה Port קצה.
  • תגית ה Service מייצגת סדרה של Ports שקשורים ל Service.


מבנה קובץ ה Php הוא מאוד פשוט, יש הצהרה תחילה על אובייקט Server$ שמסוג SoapServer , בשלב ההצהרה נעמיס את שם הקובץ ה WSDL לכן ממולץ שהקבצים ישבו באותה תקייה, לאחר מכן נוסיף לאובייקט את הפונקציה אותה אנו מעוניינים לחשוף ולאחר מכן נחבר את ה Handle על מנת שהיא תופעל. אין יותר מידי מה לפרט על הפונקציה בגדול אנחנו צריכים להוציא את הפרמטר שנשלח ע"י שימוש במערך וע"פ השם שניתן בקובץ ה Wsdl.

 

טיפ להתחלה:
 מומלץ לבנות את ה WSDL ע"ג ה Visual Studio בעזרת יצירת פרויקט Webservice , יש ליצור פונקציות פקטיביות ולאחר מכן לראות את ה WSDL שנוצר ובכך לחסוך את כתיבת ה WSDL , המנגנון האוטמטי ב VS בהחלט עושה את העבודה.

בהצלחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה